söndag 10 januari 2016

Välkommen till mig, Lilla Virkevira!

Min lilla del av bloggvärlden

Jag har länge funderat på att starta en blogg för en av mina favoritsysselsättningar: virkning! Dels som ett försök att ge tillbaka lite av den virk(in)spiration som andra gett mig genom åren. Min vän Google och jag har lagt åtskilliga timmar på att leta efter ”gratis virkmönster” och ”free chrochet patterns” för att inspireras och utöka (den redan alldeles för långa) Att virka-listan. En del engelska mönster har jag dessutom översatt till svenska till, och för, mig själv. Så om jag får tillåtelse av mönsterskaparen, kommer jag lägga ut dessa här till er som inte känner er så bekväma med just engelska virktermer.

En annan anledning att starta en blogg är att det kan bli ett ställe att samla mina mjuka alster på och hur de virkades (t.ex. Vilket garn och virknål använde jag? Hur mycket garn gick åt? Vart hittade jag det mönstret? osv.). För då kan jag ju gå hit och titta – till min alldeles egna lilla utställning och databas över saker jag virkat. :)

Så än en gång, välkommen hit! Jag hoppas att du hittar lite, eller till och med massor med, virkspiration här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar